AMD RX 490, Aralık Ayında Gelebilir!


Bundan birkaç ay önce aslında RX 490 hakkında bir takım bilgileri paylaşmıştık. Esasında önceki haberlerimizde sizlere RX 490’ın Aralık ayında duyurulabileceğini aktarmıştık ancak yeni gelen bilgilere göre kart aynı zamanda önümüzdeki ay içinde piyasa adımını atmış olacak. Zaten AMD ortaklarının ve AMD’nin kendi sitesinde RX 490 çok daha önceden listelenmişti. Yani her şey hazır gibi.
Yeni raporlar gösteriyor ki RX 490, benzer şekilde GTX 1080 dolaylarında bir fiyat noktasına konumlanacak. Fiyatın GTX 1080’e yakın olması performans açısından da aslında bir iki fikir veriyor bizlere. Asıl soru ise RX 490’ı bu kadar güçlü yapacak şeyin ne olduğu. Hali hazırda AMD’nin elinde bulunan en büyük Polaris 10 GPU’su RX 480’de kullanılıyor. RX 480 ise performans bakımından GTX 1060 ile yarışıyor. Bu detaylar RX 490 hakkında ki soruları çoğaltıyor.
RX-490-Listed-on-AMDs-Site
Ancak RX 490 hakkında bildiğimiz kesin şeyler şunlar;

  • 4K çözünürlüğü ve VR için harmanlanmış olacak.
  • 256-bit’ten daha yüksek veri yolu olacak.
  • Ya çift Polaris 10 GPU’su yada Vega 10 GPU’su üzerinde şekillenecek.
  • GTX 1080’e yakın bir fiyatı olacak.

AMD tarafı RX 490 konusunda esasında ser verip sır vermedi diyebiliriz. Ağızlarını hayli sıkı tuttular ve Aralık ayı geldi çattı. Zaten tüm detayları Aralık ayında muhtemelen öğrenmiş olacağız. Şahsen RX 490’ın çift GPU ile gelmesini Vega 10 ile gelmesinden daha muhtemel görüyorum. Zira AMD bu konuya karşı sıcak denilebilir. Öte yandan RX 490, çift GPU ile gelirse içerisinde 4609 Stream çekirdeği olacak ki işin içine RX 480’i kattığımızda 4K için yeterli değerler elde edileceğine şüphem yok. Dolayısıyla 512-bit, 16 GB bellek, 11 TFLOPS güç kartın diğer detayları olabilir.
Öte yadan bu kartın VR‘ı odakladığını da biliyoruz. VR işinde sahneler yani kareler her göz için ay ayrı çizilerek oluşturuluyor. Yani aslında ekran kartları aynı anda iki oyunu açmış gibi oluyor. Çift GPU’lu RX 490’da iki tane grafik çekirdeği olacağı için VR için oldukça ideal bir çözüm olacaktır.  DirectX 12 API ve Liquid VR’deki ilerlemelerde geliştiricilerin işini kolaylaştıracaktır. Gelişmeleri takip etmeye ve sizleri bilgilendirme devam edeceğiz.


Metin Akpınar
Teknolojiyi ve popüler kültürü takip etmeyi sever, onlar hakkında yazmayı daha çok sever. Ayrıca sizden gelen soruları da cevaplamaktan hoşnut kalır; [email protected] twitter.com/MtnAKPINAR

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir