CRYENGINE V Oyun Motoru Yenilikleri Neler?


Geçen hafta gerçekleştirilen GDC 2016 etkinliğinde Crytek firması yeni oyun motoru Cryengine V‘i tanıtmıştı. Uzunca bir zamandır aylık 10 Euro üzerinden satılan Cryengine oyun motoru, beşinci sürümüyle birlikte ücretsiz olarak halka açıldı. İşler sadece fiyat alanında ilerlemedi. Normalde C++ altyapısını zorunlu tutan bu motor, C++ dilinin fazla sevilmemesinden dolayı ciddi derecede geliştirici kaybediyordu. İsterseniz belli başlı yenilikleri şöyle bir listeleyelim:

  • Geliştirici uygulamalarının arayüzü daha fazla modernize edilmiş ve yazılım bandında ise C# dili desteği desteği aktif edilmiş.
  • Yeni Launcher’ı (başlatıcısı) sayesinde, yeni bir market düzeni getirilmiş. Unity ve Unreal Engine pazarında olduğu gibi, geliştiriciler arası ürün etkileşimini arttırmış ve indie geliştiriciler için bağış sistemi getirilmiş.
  • DX12 desteği getirilmiş, bu sayede render performansı konusunda DX11’e göre %50 daha fazla performans artışı yakalanmış.
  • Parçacık ve işlemsel bulut sistemleri CPU ve GPU uyumunu arttırabilmek için daha fazla geliştirilmiş ve optimize edilmiş.
  • HTC Vive, Oculus Rift, OSVR ve PlayStation VR dahil olmak üzere tüm yeni VR cihazlar için oyun geliştirme olanağı sağlanmış.

Bu yeniliklerle birlikte çok ciddi adımlar atıldığını görüyoruz. Grafik kalitesi ve optimizesi tarafından gerçekten beğenilen bir oyun motoruydu. Bu atılımlarla birlikte özellikle C# desteğinin gelmesiyle birlikte çok ciddi kullanım oranına ulaşılması bekleniyor. Ki yanlışta bir beklenti olmaz sanırım.


Bahçeşehir Üniversitesi yazılım mühendisliği bölümünde 3.sınıf öğrencisiyim. IBM Türkiye'de öğrenci elçisi olarak görev almaktayım. Yazılım benim için bir işten öte, tutku. Şu anda kendi tarayıcı oyunumu yazmakla uğraşıyorum.

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir