Oculus Rift'in Son Sürümü Ve Kontrolcüsü Tanıtıldı


Sanal gerçeklik gözlükleri arasında en popüleri olan Oculus Rift, Oculus VR tarafından geliştiriliyor. Bugün yapılan E3 öncesi düzenlenen konferans ile yeni Oculus Rift tasarımı ve kontolcüsü gösterildi ve bir kaç teknik detay paylaşıldı.
l-NWrA2HRoGB
Geliştirici versiyonlarına göre çok daha zarif ve modern görünen Oculus Rift ayrıca çok daha hafif. Bu sayede cihazın uzun kullanımında oluşacak boyun ağrıları gibi sorunları firma en aza indirmiş. Lens tarafında da geliştirmeye giden firma artık çok daha iyi bir görsel deneyim yaşatıyor. Her bir göz için iki adet OLED ekran kullanan Oculus Rift bu sayede diğer sanal gerçeklik gözlüklerinde rastlanan gölgelenme ve bulanıklık sorununu gidermiş durumda. Ayrıca dahili kulaklığı ile 360 derece ses deneyimi yaşatan sanal gerçeklik gözlüğü oyunlarda daha iyi bir deneyim sunuyor. Kulaklık istenirse çıkarılabilir yapıda. Ek olarak ürün satın alındığında Microsoft ortaklığında Xbox One kontrolcüsü ile geliyor. Windows 10 işletim sistemi ve DirectX 12 desteği ile PC’de kullanılabilen cihaz  Xbox One oyunlarını da destek sunacak. Sisteme eklenen yeni kızıl ötesi sesnsör ile de hareketleriniz daha iyi algılanabilecek.
oculus-rift-high-res-consumer-edition-1
Bunlar dışında ek olarak gösterilen Oculus Touch kontrolcüsü daha iyi bir oyun ve kontrol deneyimi için geliştiriliyor. Geliştiriliyor çünkü kontrolcü hala prototip aşamasında ve muhtemelen Oculus VR çıkışına da yetişemeyecek görünüyor. Touch kontrolcüsü iki el için geliştiriliyor ve her bir ele iki parça olarak kullanılıyor. Aslına bakarsanız normal joystiği iki parçaya bölmüşler diyebiliriz. Kontolcü ayrıca hafif el hareketlerini sensörler ile algılayabiliyor. Ama dediğimiz gibi henüz geliştirilme aşamasında ve detayları net olarak paylaşılmış değil.
oculus touch (1315 x 619)
Oculus Rift 2016’nın ilk çeyreğinde son kullanıcı için buluşacak fakat henüz bir fiyat belirtilmedi. Cihazın çıkışı ile birlikte yeni bir oyuncu kitlesi oluşur mu merak ediyoruz. Eğer alınabilir bir fiyat tutturulabilirse PC ve konsol oyunculuğu dışında farklı bir kitle oluşabilir. Oyun firmalarının da gelecek sene oyunlarında VR desteğe daha çok ağırlık vereceğini düşünüyoruz.


Metin Akpınar
Teknolojiyi ve popüler kültürü takip etmeyi sever, onlar hakkında yazmayı daha çok sever. Ayrıca sizden gelen soruları da cevaplamaktan hoşnut kalır; [email protected] twitter.com/MtnAKPINAR

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir