Project Morpheus 2016’da piyasaya sürülecek


Geçen sene GDC 2014’te ilk kez karşımıza çıkan Project Morpheus’un 1 yıl aradan sonra 2016’nın ilk yarısında piyasaya sürüleceği açıklandı.
GDC 2015’te konuşma yapan Sony WorldWide Studios Başkanı Shuhei Yoshida Project Morpheus’u geçen seneki GDC’de tanıttıklarını, aradan geçen 1 yılda sanal gerçekliğin dünya çapında büyük bir gelişme gösterdiğini ve birçok insanın sanal gerçekliği deneyimleyebildiğini söyledi. Sanal gerçekliğin tüketiciye iyi bir şekilde tanıtılması gerektiğinden bahseden Yoshida kendilerinin de gelen geri bildirimler yardımıyla en iyi sanal gerçeklik deneyimini sunmaya çalıştıklarını belirtti.
Geçen sene yayınlanan birkaç demo ile Project Morpheus’un ne kadar güçlü bir potansiyele sahip olduğu anlaşılmıştı. Yoshida geçen seneki gibi katı davranmayarak en yeni Project Morpheus prototipinin özelliklerinden bahsetti.  Cihaz 120hz yenileme oranı ve süper düşük gecikme sunan 1920×1080 çözünürlüklü RGB OLED ekran barındırıyor. 5.7” ekranıyla 100 derecelik bir görüş açısı sunuyor. Konumsal belirleme için 9 tane LED’e sahip cihaz geçen seneki prototipini bu konuda 3’e katlıyor. Görsel deneyimi ve takip doğruluğunu maksimum seviyeye çekmek istediklerini belirten Yoshida cihazın kafaya daha kolay takılıp çıkarıldığına yönelik yeni tasarımlarından da bahsetti.
Prototype_
Oyuncuların geleceğini şekillendireceği düşünülen sanal gerçeklik projesinin piyasasında işler kızışıyor. Diğer dev firmalarında bu alana ilgi göstermesi “Sanal Gerçeklik” teknolojisini olumlu etkileyecektir. Firmalar kendi aralarında rekabetini sürdürürken biz teknoloji severlere oturup neler olacağını heyecanla beklemek kalıyor.
Kaynak: TheVerge


T.

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir