Yapay Zeka, Doom Oyununda İnsanları Yendi


Yapay Zeka son yıllarda büyük gelişmeler yaşamakta. Aklımızda kalan son örneklerde Yapay Zeka bir satranç oyununda insanı, Go oyununda dünya şampiyonunu yenmişti. Aynı zamanda ufak bir senaryo bile hazırlamıştı. Araştırmacılar ise şimdi Yapay Zekayı, Doom oyununda insanları yenmek için eğitti.
Bunun nedeni olarak ise Yapay Zekanın şimdiye kadar atari gibi basit 2 boyutlu oyunlarda boy göstermesi ve satranç, Go gibi oyunlarda rakibi ve hamlelerini görmesini gösteriliyor. Araştırmayı yapan ve makaleyi kalame alan Guillaume Lampe ve Devendra Singh Chaplot‘a göre Doom oyunu sahip olduğu 3 boyutlu ortam, rakibin ve silahların gizlenmesi gibi faktörlerden dolayı gerçek hayat şartlarına daha çok benziyor.
doom-yapay-zeka-1354-x-764
1993 yapımı Doom oyununda yapılan deneylerde Yapay Zeka aynı anda iki farklı oyunu oynuyor denilebilir. Zira hem silahları ve nesneleri arayıp haritayı öğreniyor hemde rakip düşmanları alt etmeye çalışıyor. Araştırmacılar Yapay Zekayı boş haritada gezinmesi için eğittiler ve bulduğu nesneler için ödüllendirirken, lava bastığında cezalandırdılar. Yapay Zekanın eğitim sürecinde haritayı gezip öğrenebilme konusu 1 hafta sürerken rakibi tanıma ve alt etme ise birkaç saat sürmüş.
al-vs-human-doom
Tüm bunların sonucunda yapılan testte Yapay Zeka, oyunda tekli oyuncu modunda insanlardan çok daha iyi skoru elinde bulundurdu. Çoklu oyunca deathmatch müsabakalarında da yine insanı yenmeyi başardı. Her türlü senaryoda K/D ratio daha iyiydi.
Şimdi bu yapay zekanın deney aşamasından çıkıp dünyaya geldiğini düşünmek zihinlerde kötü karşılanabilir ancak bu olaya daha çok var diyerek içinizi rahatlatalım. Aşağıdaki videodan Yapay Zekanın oynadığı deatmatch oyununu izleyebilirsiniz.

Kaynak ve Makalenin Tamamı; Arxig.org


Metin Akpınar
Teknolojiyi ve popüler kültürü takip etmeyi sever, onlar hakkında yazmayı daha çok sever. Ayrıca sizden gelen soruları da cevaplamaktan hoşnut kalır; [email protected] twitter.com/MtnAKPINAR

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir