AMD CrossFire Markasını Bitiriyor!


Yazılımsal

AMD’nin yaklaşık 12 yıllık bir CrossFire serüveni vardı ve artık bu macera sonlanıyor. AMD’nin Radeon Software 17.9.2 sürücü güncellemesinde artık CorssFire bölümünün kaldırıldığı görülüyor. PCWorld’den Brad Chacos, durumu anlamak için AMD ile iletişime geçmiş ve basitçe şöyle bir cevap almış;

“CrossFire teknik olarak DX11 uygulamalarına atıfta bulunduğu için belirtilmedi”

”Uygulamaların mGPU‘yu desteklemesi gerektiği için DirectX 12’de multi-GPU‘ya başvuruyoruz. Oysa AMD, DX11 için profiller oluşturmalıdır. Dolayısıyla, çoklu GPU oyunları için CrossFire etiketini kullanmaktan vazgeçtik.”

Yani AMD, bu durumu teknik bir boyutundan çok isimlendirme olarak ele alıyor. Dolayısıyla şirket hiçbir şekilde çoklu ekran kartı desteğini sona erdirmiyor. Sadece adı artık CrossFire olarak adlandırılmayacak. Hatta ve hatta Radeon RX Vega kartlarının %80+’e kadar performans ölçeklendirme vaatleriyle çoklu-GPU özelliğinin altı çiziliyor yani AMD’nin çoklu ekran kartı desteğini kaldırması söz konusu değil.

DirectX 12 Çağında çoklu-GPU (multi-GPU – mGPU)


Grafik kartı geliştiricilerinin artık çoklu ekran kartı kullanmak için CrossFire veya SLI profillerini elle hazırlayıp optimize ettiği devir geride kaldı. DirectX 12 ile birlikte gelen ve üreticileri bu sorumluluklardan kurtaran Explicit Multi-Adapter özelliği geliştiricilerin işini kolaylaştırıyor. Bu API, geliştiricilere, doğrudan ya da bağımsız olarak her bir GPU’ya düşük seviyeli erişim imkanı tanıyor.
DirectX 12’de “Bağlı” (Linked) ve “Bağlı Değil” (Unlinked) olmak üzere iki tür Explicit Multi-Adapter modu vardır.
Bağlı mod, yalnızca CrossFire ve SLI kurulumlarının bugünkü gibi görünmesine benzer şekilde, sistemde birden fazla benzer GPU olduğunda kullanılabilir. Hesaplama / grafik kaynakları ve birden fazla GPU’nun bellek havuzlarını bir araya getirilebilen ve daha büyük bir birime dönüştürülmesini sağlar.
Bir GPU, çerçevenin bir bölümünü oluşturabilirken ikincisi, aynı çerçevenin başka bir bölümünü oluşturabilir. Buna kısaca Split Frame Rendering (SFR) denir. Bu teknik, bugün kullanılan DX11 ve daha eski oyunlarda kullanılan geleneksel alternatif çerçeve oluşturma – AFR – tekniğindeki sınırlamaları ortadan kaldırıyor.
Bağlantısız mod, DX12 altındaki ikinci çoklu GPU seçeneğidir. Bu mod, farklı yeteneklere ve aynı anda farklı üreticilere sahip GPU’lardan aynı anda yararlanmak için tasarlanmıştır. Evet, geliştiricilerin NVIDIA ve AMD GPU’larını birlikte çalışmaya zorlamalarına izin veriyor. Mod, geliştiricilere toplam kontrol sağlıyor iken, farklı GPU’ların ileri ve geri veri takas etmesini sağlıyor. Her bir GPU, tamamen bağımsız bir grafik motoru olarak değerlendiriliyor ve geliştirici stediği GPU’ya istediği işi yaprıtabiliyor.
#Kaynak; PCWorld Wccftech


Teknolojiyi ve popüler kültürü takip etmeyi sever, onlar hakkında yazmayı daha çok sever. Ayrıca sizden gelen soruları da cevaplamaktan hoşnut kalır; [email protected] twitter.com/MtnAKPINAR

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir